Ombudsleverans
Albion levererar vanligtvis de produkter som anges på din orderbekräftelse via det fraktbolag Albion finner vara lämpligast för stunden. Under helgfria vardagar lämnar Produkterna vanligtvis Albions lager inom 24-48 timmar efter beställning om produkterna är lagerförda. Albion lämnar inga garantier för leveranstid. Albion har ingen skyldighet att kompensera kund i fall av leveransförsening, felexpedierad vara eller annat leveransfel som leder till att kund får vänta på att få varorna.
Albion levererar produkterna till den leveransadress som du har angett på beställningsformuläret och enligt det leveransalternativ du har valt. I den händelse du beställer olika produkter till olika adresser, måste du skicka in ett separat beställningsformulär för varje leveransadress. Alla leverans- eller fraktdatum som anges av Albion är beräknade och Albion ska inte hållas ansvariga för eventuella förluster, skador, kostnader eller utgifter vid underlåtenhet att leverera enligt angivna leveransdatum.
I händelse att någon av de beställda produkterna är slut på lager kan detta innebära att hela beställningen fördröjs. Beställningar som görs på den här webbplatsen kan endast levereras i Sverige.
Leveranskostnader, där sådana tillämpas, betalas av dig som angivet på orderbekräftelsen. Äganderätten och risken för produktförlust övergår till dig vid leverans av produkterna.
Hemleverans
Hemleverans dagtid erbjuds mellan klockan 07:00 och 17:00. Schenker fastställer dessa leveranstider och kommer att informera dig om vilket specifikt tidsfönster de kommer att använda för att leverera dina produkter. Den exakta leveranstiden och dagen bestäms av Schenker, och du kommer att underrättas i förväg om det datum och tidsfönster som har fastställts för din leverans. Denna information baseras på de dagar då Schenker utför utkörningar i ditt område. Albion har ingen möjlighet att påverka eller ändra dessa tider eller det specifika leveransfönstret som Schenker väljer. Inga alternativa leveranstider kommer att erbjudas.
Produkterna kommer att levereras av Schenker till den adress som är registrerad på köpordern. Om den angivna adressen är felaktig och produkten levereras till fel adress, bär Albion inget ansvar. Om du inte är tillgänglig vid leveranstidpunkten kommer detta att betraktas som ett misslyckat leveransförsök, och en avgift för omkörning kommer att debiteras.
När du bokar hemleverans dagtid förväntas du vara tillgänglig för att ta emot din sändning inom det angivna tidsfönstret som Schenker meddelar. Det är viktigt att du säkerställer att du kan vara på leveransadressen under den tid då Schenker utför utkörningar i ditt område. Albion har inte ansvar för och kan inte påverka Schenkers leveranstider eller deras beslut gällande leveransdagar. Eventuella förseningar eller problem som uppkommer i samband med Schenkers tidsplaner ligger utanför Albions kontroll och ansvar.
Om Schenker föreslår en dag som du inte kan vara mottaglig – vänligen kontakta Schenker för att byta leveransdag.
Oro över försenad eller oförändrad leveransstatus
Om leveransen försenas kontakta oss via e-post på [email protected], inkludera ditt ordernummer, så eskalerar vårt kundserviceteam problemet.
Oro över skadad produkt
Om din vara skadats under leveransen, kontakta oss omedelbart via e-post på [email protected] och inkludera följande information:
- Ordernummer
- Bilder på den skadade förpackningen och produkten
Vårt kundserviceteam undersöker ärendet med transportföretaget och återkommer med en lösning så snart som möjligt.
Oro över fel vara mottagen
Om du mottagit en vara som är felaktig, följ dessa steg:
- Öppna inte förpackningen.
- Ta en bild som tydligt visar produktens kartong.
- Kontakta oss via e-post på [email protected] och inkludera bilden och ditt ordernummer.