Gå med i vår e-postlista för att få 10% rabatt på våra luftrenarfilter!

Hur kan vi hjälpa till?

Vår verksamhet

Hur jobbar vi under Covid-19?

På grund av den höga ordervolymen vi har fått, vidtar vi extra åtgärder för att säkerställa korrekt leverans. Samtidigt ser Coway till att dess teammedlemmar utför social distansering och upprätthåller rena arbetsmiljöer medan de utför sina uppgifter. Vid denna globala pandemikris är vi mer än medvetna om vikten av vår produkt. Vi kommer att göra absolut allt för att producera den bättre tillverkade produkten och leverera dem säkert och snabbt till ditt hem.

Generell FAQ

Kolla in vad ett rent förfilter kan göra för dig

Du kommer inte att tro hur mycket ett rent förfilter kan förvandla kraften i din luftrenare.

AP-1019C är konstruerad med ett EZ Release-filter, så att du enkelt kan tvätta, snabbtorka och byta ut filtret.

Det unika Coway-filtreringssystemet hjälper till att eliminera ultrafint damm och lukt.

STEG I
Förfilter ━ Fånga upp stora dammpartiklar, djurhår och andra föroreningar.

STEG II
Aktivt kolfilter ━ Minskar lukt och skadliga gaser

STEG III
Ultrafint partikelfilter, HEPA ━ Fångar upp och fångar upp partiklar och damm ner till mindre än 0,01 mikron i storlek med 99,999 % effektivitet.

*Detta test är baserat på HEPA-filtermediastandarden.
* Faktisk prestanda kommer att bestämmas av luftkvaliteten inomhus och enhetens kvalitet och funktion.

YouTube

By loading the video, you agree to YouTube’s privacy policy.
Learn more

Load video

YouTube

By loading the video, you agree to YouTube’s privacy policy.
Learn more

Load video

YouTube

By loading the video, you agree to YouTube’s privacy policy.
Learn more

Load video

YouTube

By loading the video, you agree to YouTube’s privacy policy.
Learn more

Load video

Innan du försöker använda/para ihop IoCare-appen igen, läs igenom följande felsökningssteg/förslag.

Om alla parametrar nedan är uppfyllda/följs bör du inte ha några problem med att ansluta till din enhet.

Tips: Vänligen läs instruktionerna som finns i IoCare på skärmen under installationen, om du går vidare till nästa skärm utan att följa instruktionerna på skärmen (som att vänta på en ljudsignal) kan det avbryta processen.

Felsökning:

  1. Koppla ur Airmega i 5 minuter för att återställa kommunikationschippet.
  2. Stäng alla appar som körs i bakgrunden på din telefon/surfplatta.
  3. Dubbelkolla ditt nätverkslösenord, nätverkslösenordet får inte innehålla några specialtecken. Försök dessutom att trimma ditt nätverkslösenord (wifi) till 24 tecken.
  4. Se till att ditt hemnätverk har separata SSID´s (nätverksnamn) för både 2,4- och 5GHz-nätverken. Du måste ansluta till ett 2,4 GHz-nätverk.
  5. Se till att Airmega är närmare din router.
  6. Slå av och slå på din telefon/surfplatta (stäng av/på – starta inte bara om)
  7. När du försöker para ihop enheten, stäng av mobildata och använd endast Wi-Fi-nätverket. Ibland kan mobildata avbryta ihopparningsprocessen.
  8. Starta IoCare-appen och följ instruktionerna för Wi-Fi-installation.

Om problemet kvarstår, vänligen svara med den information som efterfrågas nedan, så att vi kan hjälpa dig bättre:

Airmega Serienummer:
Router/ Access Point varumärke/modell:
Telefon/tablet varumärke och modell
Telefon/tablet OS Version:
Var god bifoga en video/skärmdump av fel/problem.

Kontakta oss ([email protected]) om du har ytterligare frågor eller ring oss på +46 171 66 33 00 mellan klockan 08.00–17 M-T, 08-16 Fredag.

Kontrollera om din Airmega 300S är påslagen och om Wi-Fi-lampan lyser.

Obs: Om Wi-Fi-lampan blinkar kan ditt internetnätverk ha ett problem. Se till att din router är påslagen och att du kan komma åt internet via Wi-Fi.

Det kan finnas en fördröjning mellan mobilappen och luftrenaren på grund av nätverksförhållandena.

Försök igen eller starta om mobilappen efter ett tvångsavslut.

Hur fungerar Coway under Covid-19?

Svar: På grund av den höga ordervolymen vi har fått, vidtar vi extra åtgärder för att säkerställa korrekt leverans. Samtidigt ser Coway till att dess teammedlemmar övar social distansering och upprätthåller rena arbetsmiljöer medan de utför sina uppgifter. 

Vänligen följ din återförsäljares returpolicy.

Om du köpt produkten på Coway.se, eller om du behöver support, maila eller kontakta vår kundtjänst.

Har du köpt din produkt hos en av våra återförsäljare ska du ta upp alla produktrelaterade problem och reklamationer med dem.

Har du köpt din produkt på Coway.se kan du läsa våra köpvillkor.

Vänligen följ din återförsäljares återbetalningspolicy.

Om du köpt produkten på Coway.se, eller om du behöver support, maila eller kontakta vår kundtjänst.

Du kan köpa Coways produkter på Coway.se eller hos någon av våra återförsäljare.

Coway HEPA-filter, dammfilter och deodorantfilter sorteras som ”övrigt brännbart/restavfall”, normalt i grön soptunna. Är du vid en miljö- eller returstation, släng dessa  i samma container som pulkor, tapeter, trasiga plastleksaker utan batterier.

Coway FAQ

Indikatorn kan vara inställd på okänslig.

Justera indikatorn till den känsliga eller standardnivåinställningen.

Indikatorn kan vara inställd på okänslig.

Justera indikatorn till den känsliga eller standardnivåinställningen.

Det kan vara dags att byta ut filtret.

Kontrollera schemat för rengöring och byte av filter.

Rengör eller byt ut filtret efter behov.

Det kan finnas damm på linsen.

Torka av linsen med en ren, mjuk trasa för att ta bort damm.

Det kan vara dags att byta ut filtret.

Kontrollera schemat för rengöring och byte av filter.

Rengör eller byt ut filtret efter behov.

Displayen kanske inte är på.

Kontrollera att displayen är på och välj önskad luftflödeshastighet från displayen.

  1. Nätsladden kanske inte är ansluten. Se till att nätsladden är ansluten.

  2. Skärmen kan vara avstängd. För att kontrollera displayen, tryck på strömknappen. När displayen är på tänds den. Välj önskad funktion på displayen.
  3. Strömmen kan vara avstängd i ditt hem. Bekräfta att strömmen är på. Coway Airmega fungerar inte utan el.
  4. Frontluckan kan vara lös. Kontrollera att locket sitter fast. Coway Airmega fungerar inte om inte frontluckan är ordentligt stängd.

IoCare App

Kontrollera om din Coway Airmega är påslagen och om Wi-Fi-lampan lyser.

Obs! Om Wi-Fi-lampan blinkar kan ditt internetnätverk ha ett problem. Se till att din router är påslagen och att du kan komma åt internet via Wi-Fi.

Det kan finnas en fördröjning mellan mobilappen och renaren på grund av nätverksförhållandena. Försök igen eller starta om mobilappen efter ett tvångsavslut.

Kontrollera om din Wi-Fi-router är kompatibel med Coway Airmega.

Coway Airmega använder Wi-Fi för att ansluta till Internet och använder endast 2,4 GHz-bandet. Det finns två frekvensband som vanligtvis används för Wi-Fi-kommunikation: 2,4 och 5 GHz. Många moderna routrar stöder båda banden.

Så här vet du om din trådlösa router är en dubbelband:

Leta upp din routermodell på tillverkarens webbplats. Vissa routrar har till och med dubbelband skrivet på själva routern eller på förpackningen som den kom i.
Titta på ditt Wi-Fi-nätverks namn (SSID). Din Wi-Fi-router kanske sänder två nätverk, med olika namn för att indikera 2,4- och 5GHz-banden. Detta skulle bekräfta att du har en dubbelbandsrouter.
Det är också möjligt att din router kan vara en dubbelbandsrouter som för närvarande är inställd på att sända i endast ett band. Om din dubbelbandsrouter är inställd på att sända 5 GHz, ställ in din router för att sända båda banden eller bara 2,4 GHz, och försök att para ihop din Coway Airmega igen.

Om din router bara är en 5GHz-bandrouter kan din Coway Airmega inte anslutas till routern.

Om du använder det interna säkerhetsnätverket på ditt kontor kanske din Coway Airmega inte är ansluten till routern.

Kontrollera att din Airmega är påslagen och att Wi-Fi-lampan är på.

Obs: Du kan justera känsligheten för din Airmega-sensor. Se din bruksanvisning.

Kontrollera om en annan användare har ändrat timern eller schemaläggaren för produkten.

Kontrollera om tidszonen du ställer in i din ansökan är rätt.

Observera att timern alltid återställs om du stänger av din Coway Airmega.

  1. Ja! Du kan helt enkelt lägga till produkterna i applikationen.

ja! Du måste ladda ner appen på alla smartphones och logga in med samma användaruppgifter.

Om du använder samma SSID och lösenord för den nya routern behöver du inte para ihop din Airmega igen.

Om du använder ett annat SSID och/eller lösenord för den nya routern, vänligen ta bort de aktuella luftrenarna från din applikation och följ parningsstegen för att para ihop luftrenarna med din applikation igen.

  • Kontrollera om din Wi-Fi-router är på.
  • Kolla längre ner i listan över Wi-Fi-namn.
  • Starta om din Wi-Fi-router.

Viktigt: Du kommer inte att kunna få åtkomst till internet förrän din router har startat om.

Så här startar du om din router:

  1. Koppla ur routerns ström.

  2. Vänta i 10 sekunder och anslut sedan routern igen.

  3. Vänta ett par minuter, eller tills du ser fasta ström- och anslutningslampor.

När din router har startat om, försök att ansluta din Airmega till ditt Wi-Fi-nätverk igen.

Fler tips om din Wi-Fi-router:

  • Flytta din Airmega närmare din Wi-Fi-router och försök igen. Om din Airmega är för långt borta från din Wi-Fi-router kan den vara utom räckhåll.
  • Kontrollera om det finns trådlösa störningar. Trådlös störning kan orsakas av att du har många Wi-Fi-enheter i huset, för många Wi-Fi-nätverk i området eller till och med ett stort metallföremål mellan din Airmega och routern

Vänta tills du kan höra melodiljudet och sök efter Wi-Fi-nätverkets namn Airmega 300S.

Kontrollera om din Airmega är på.

Om inga indikatorlampor är tända, vänligen flytta till ett annat eluttag.

Skanna streckkoden i ljuset igen.

Om du fortfarande har ett problem, vänligen ange serienumret till applikationen manuellt.

Om du använder en iPhone, gå till Inställningar och välj Airmega Application för att kontrollera om kameraläget är avstängt.

Om kameraläget är avstängt, ändra läget från av till på och försök skanna streckkoden igen.

Kontakta din Wi-Fi-routers kundtjänst.

Garanti

Med förbehåll för villkoren i denna begränsade garanti garanterar Coway att produktens motor- och elektroniska delar kommer att vara fria från tillverkningsfel under en period av två år från det ursprungliga återförsäljningsdatumet.

För mer information, vänligen kontrollera din garantipolicy i användarmanualen eller läs mer på Vår Garanti.

Manualer

Ladda ned manualen här: Airmega 150 Manual

Ladda ner manualen här: Airmega 300S Manual

Ladda ner IOCare app installationsguide här: Airmega 300S IOCare Manual

Ladda ned manualen här: Airmega Jet Manual

Ladda ned manualen här: AP-1008CH Manual

Ladda ned manualen här: AP-1008DH Manual

Ladda ned manualen här: AP-1516D Manual

Ladda ned manualen här: APM-1010DH Manual

Ladda ned manualen här: Airmega Mighty Manual

Ladda ned manualen här: Airmega 250S Manual

Har du några frågor?
Kontakta oss.