Årets bästa erbjudande på prisbelönta luftrenare TILL RABATTERNA

Problem med att ansluta/parkoppla IoCare-appen?

Uppdaterad för 2 dagar sedan

Vänligen granska videon nedan för en guide till IoCare-parningsprocessen.

Följ stegen nedan för att säkerställa en framgångsrik parkoppling. Observera att det är viktigt att läsa och följa instruktionerna som visas i IoCare-appen under installationen. Att hoppa över instruktioner (som att vänta på en signal) kan störa processen.

Felsökningssteg:

  1. Återställ enheten:
    • Koppla ur Airmega i 5 minuter för att återställa kommunikationschippet.
  2. Stäng bakgrundsappar:
    • Avsluta alla appar som körs i bakgrunden på din telefon eller surfplatta.
  3. Kontrollera nätverkslösenordet:
    • Lösenordet för WiFi-nätverket får inte innehålla specialtecken.
    • Om lösenordet är längre än 24 tecken, korta ner det till högst 24 tecken.
  4. Nätverksinställningar:
    • Kontrollera att flygplansläget är avstängt.
    • Slå på mobil- och WiFi-data och anslut till ett 2.4 GHz-nätverk.
    • Om ditt hemnätverk har kombinerade SSID:n (nätverksnamn) för både 2.4 och 5 GHz, gå in i routerinställningarna och stäng av 5 GHz-nätverket tillfälligt för att tvinga anslutning till 2.4 GHz.
  5. Placering av enheten:
    • Placera Airmega närmare routern för bättre anslutning.
  6. Starta om telefon/surfplatta:
    • Stäng av och slå på enheten (en fullständig omstart, inte bara en vanlig återstart).
  7. Använd IoCare-appen:
    • Starta appen och följ WiFi-installationsinstruktionerna.
  8. Följ installationsguiden:
    • Klicka här för en detaljerad guide för att ställa in IoCare-appen med din Airmega.

Om problemet kvarstår:
Skicka följande information till [email protected] så att vi kan hjälpa dig:

  1. Köpinformation: ordernummer.
  2. Airmega-serienummer: Finns på enhetens baksida.
  3. Router/Accesspunkt: Märke och modell.
  4. Telefon/surfplatta: Märke och modell.
  5. Operativsystemsversion: Version av telefonens/surfplattans OS.
  6. Felsökningsmaterial: Bifoga en video eller skärmdump av felet.
  7. MAC-adress: Finns under enheten, bredvid streckkoden (exempel: 00:0a:95:9d:68:16).

Vårt supportteam kommer att hjälpa dig att lösa problemet så snabbt som möjligt.

Har du några funderingar?
Vi finns här för att hjälpa till.

Hjälpcenter

Besök vårt hjälpcenter
för information och kundservice.

[email protected]

Behöver du support?
Vi finns här för att hjälpa till.