Årets bästa erbjudande på prisbelönta luftrenare TILL RABATTERNA

Varför kopplas Wi-Fi-anslutningen för min Coway Airmega bort ofta?

Uppdaterad för 2 dagar sedan

Det finns flera orsaker till att anslutningen för din Coway Airmega kan kopplas bort. Följande lösningar kan hjälpa dig att förbättra anslutningen:

  1. Flytta enheten närmare routern: Om Coway Airmega är för långt från Wi-Fi-routern kan den vara utanför räckvidden. Flytta enheten närmare och försök ansluta igen.
  2. Kontrollera för trådlösa störningar: Störningar kan orsakas av många Wi-Fi-enheter i hemmet, flera Wi-Fi-nätverk i området eller stora metallföremål mellan Coway-enheten och routern.
  3. Uppdatera IoCare-appen: Avinstallera din nuvarande app och ladda ner den senaste versionen av Coway IoCare-appen från appbutiken.
  4. Kontrollera Wi-Fi-statusen: Kontrollera att routerns Wi-Fi fungerar korrekt och att dess Wi-Fi-indikator är stabil.
  5. Inaktivera VPN: IoCare-appen fungerar inte korrekt om en VPN är aktiverad.
    • För iPhone: Gå till Inställningar > Allmänt > VPN och stäng av VPN.
    • För Android: Gå till Inställningar > Nätverk och Internet > VPN och stäng av VPN.
  6. Återställ produkten: Koppla ur Airmega i 5 minuter och anslut den igen.
  7. Logga ut och in igen: Logga ut från IoCare-appen och logga sedan in igen.
  8. Följ installationsinstruktionerna: Öppna IoCare-appen och följ stegen för att ansluta din Coway-enhet.

När alla ovanstående steg har försökt eller kontrollerats, öppna din Coway IoCare-app och följ instruktionerna för att ansluta din Coway-produkt.

Om din enhet fortfarande inte ansluter till appen, kan du prova att:

IoCare Parningsfelsökning: Hotspot-metod

Vad du behöver för att komma igång:

  • Ytterligare mobiltelefon eller någon typ av pekplatta (iPad eller något som har hotspot-funktion)
    • Sätt på hotspot på den sekundära enheten (telefon eller pekplatta).
      • Den hotspot-aktiverade enheten fungerar som en Wi-Fi-router.
    • Sätt upp lösenordet för hotspoten med endast siffror för en bättre parningsprocess.
    • Öppna den senaste IoCare-appen.
    • Anslut Coway-produktens enhet till den sekundära telefonens/peklattans hotspot som Wi-Fi-router.
    • Starta parningsprocessen med huvud-enheten och följ stegen i appen.

Om parningen har lyckats på hotspot-enheter, innebär det att din Coway-produkt fungerar bra, och det kan finnas problem med Wi-Fi-router eller modemleverantören. I så fall rekommenderar vi starkt att du kontaktar internetleverantören för att lösa problemet.

Om parningen inte har lyckats på hotspot-enheter, vänligen kontakta [email protected] via e-post för felsökning.

Har du några funderingar?
Vi finns här för att hjälpa till.

Hjälpcenter

Besök vårt hjälpcenter
för information och kundservice.

[email protected]

Behöver du support?
Vi finns här för att hjälpa till.